Härliga sommarväder!

Så underbart att det fina soliga vädret håller i sig. Igår var jag och Ebba ute hela dagen. Eftersom Nässjö inte har så mycket shopping att bjuda på åkte vi till Vetlanda för en gångs skull. Jönköping kan kännas lite uttjatat ibland.

Vi åkte i alla fall upp till Babyproffsen och kollade efter en ny vagn. Jag har tröttnat så på den vi har, den är en trehjulig, vilken var jättebra när Ebba var liten och låg i liggdelen. Men nu när hon är större och sitter upp och nästan aldrig är still så funkar den inte alls. Den vinglar och välter åt sidorna och är svårstyrd. Och ännu värre är det när jag har hunden med också. Han drar som en tok, så då håller jag honom i ena handen och kör vagnen med den andra. Ganska så jobbigt.

Vad har ni för vagn? Vad rekommenderar ni? Vi funderar på att köpa en Bugaboo Cameleon, den har fyra hjul, svänghjul fram, vändbart styre och sittdel(vilket är ett krav från vår sida), verkar smidig att köra och blir liten när den fälls ihop. Kom gärna med tips!!

Här kommer lite bilder från helgen


Som vanligt ska hon spexa och göra miner när kameran kommer fram.


Sett nått roligt i gräset.


Världens sötaste! Min älskade lilla flicka <3


Alltid glad. Myser här i skuggan på sin lekmatta.

Kommentarer
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Vi måste ha en ordentlig vagn med fyra stora hjul. Jag är alltid ute med hunden oavsett terräng. Går på alla fält, grusvägar, gropar, åkrar. Hade adlrig en vagn med små pyttehjul fixat. Så jag rekomenderar en sån, så du kan gå överallt. Och tänk sen när det blir snö! Vi har iaf en Emmaljunga citycross i färgen silvercheck. :) Kraaam

2010-06-30 @ 08:55:57
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: ellenojag

Jag älskar vår Buggaboo! så jäkla lätt och smidig, du kommer fram överallt och vänder hur lätt som helst! och eftersom den har vändbart styre så funkar den grymt bra när Ellen ska äta typ på cafe där det inte finns barnstol, blir som en barnstol när man "tar bort" styret ;) dock ska vi köpa snöhjul till den till nästan säsong, de små hjulen är inget jätte hit när det är galet mycket snö, då är det lite svårt att ta sig fram! lycka till i vagnletandet!

2010-06-30 @ 23:54:06
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Alexandra -mamma till Leia

Hej gumman. Jag tycker vår citycross är riktigt enkel och smidig. Lätt att köra och ser nog klumpigare ut än vad den är. Den är riktigt enkel. Superduper smidig att fälla ihop. Behöver inte ta isär delarna eller nåt (som man visst får göra på bla bugaboo). Fäller ihop vår på 2 sek och tar upp den lika fort :) Love it.

Men som sagt. Vagnen ska ju passa ens egna behöv. Är man mest inne i stan tex så kanske det passar bättre med en "mindre". Men för oss är denna super! Passar överallt tycker jag. :)

2010-07-01 @ 11:00:33
URL: http://triquetra.blogg.se/
Postat av: janni - mamma till Emilia <3

oo så söta bilder på lilla Ebba, så stor hon har blivit, när blir det en bebis till :)?

Det var såå mysigt i falsterbo, underbara hästar men jag saknar faktiskt inte att tävla konstigt nog!! Rider du mycket nu?

kramar på er

2010-07-05 @ 23:02:27
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0